Jag fortsätter min resa bland landets Moveooledare.

20160902_102928.jpg

Hej Sverige!

Nu fortsätter min resa runt bland alla Moveooutbildade ledare. Denna gång dyker jag ner hos Hanna Dahlström på ATG trav och galopp. Här möter vi en tjej som känns igen som deltagare från en rad event som jag arrangerat genom åren. Alltid glad och full av energ

Kan du kort berätta vad du gör på ATG, AB trav och galopp.  

Jag jobbar som företagstränare/hälsopedagog. Min uppgift är att skapa ett företagsklimat som främjar hälsan. Man kan säga att jag försöker att öka motivation och engagemanget för träning och hälsa. Det gör jag genom att ha hälsoprofiler, cochingsamtal, PT timmar sen kör jag varje dag olika träningspass, allt ifrån cirkelträning, tabata, kettlebell, MoveooAerobox och yoga. Jag jobbar mycket med ”funktionell” träning dvs. träning som innefattar både styrka, rörlighet och kondition. Jag gillar när man får använda kroppen i dess helhet och göra det den är till för.

Spännande. Då har du fullt upp med alla som vill komma igång. Har du någon nyhet att presentera inför hösten eller kör du på det befintliga schemat?

Ja, jag kommer att köra igång ett kortare pass där jag fokuserar mycket på inre magmuskeler, rumpa, sen kommer jag också smyga med lite bäckenbottenträning. Min tanke är att de ska kunna komma upp från kontorsstolen, de behöver inte byta om och sen köra ”enkla” lugna rörelser samt lära sig använda andningen ordentligt Jag ser ett stort behov av att lägga lite krut på detta, jag får ofta jobba med olika rygg- och knäproblem, sen vet jag att det en kort paus från arbetet är bra för hjärnan.

Vad är dina bästa knep för att få människor upp från kontorsstolen in till träningen.

Oj, den här är svår J Jag tror att kompistrycket är en bra motivator. Jag har ställt ut ”pausgymparedskap” på alla avdelningar, som pinnar, gummiband och bollar så att man ska lockas att röra sig lite emellanåt. Jag går även runt och frågar personalen hur träningen går, sen bokar jag gärna upp nya tider med dem, eller säger att ”vi ses på träningen imorgon”.

Vilken ursäkt är vanligast för att inte träna?

Jag hinner inte! är den vanligaste, sen kommer nog olika krämpor. Vad många inte tänker på är; hur de har fått dessa krämpor….. Men ju äldre jag har blivit desto rakare och ärligare har jag blivit, så jag brukar tala om vad det finns för hjälpmedel, nämligen TRÄNING!

Du har rollen som en viktig inspiratör på ATG och jag vet att du är mycket uppskattad bland de anställda. Har du något knep som du använder när du själv ska inspireras?

Går på dina utbildningar och event;-) Sen försöker jag, då och då, komma iväg på inspirations pass på olika gym. Jag tittar och mycket på nätet/sociala medier.

Vi träffas med jämna mellanrum på de Moveooutbildningar och event jag arrangerar. Där få vi båda ta del av massor av häftiga möten och insikter. Känner du att det finns något specifikt du tar med dig från dessa möten som du kan använda dig av i din vardag?

Förutom inspirationen manfår av alla Moveooträning så tycker jag att det är så häftigt med alla härliga människor vi möter på dessa utbildningar.

Jag har tjuvkikat i anmälningslistan till Utbildningen 16-17 september och vet att du är en av 12 Moveooledare som kommer tillbaka för inspiration och vidareutveckling. Förutom det, har du något annat roligt planerat som du vill dela med dig av?

Nä nu har jag nog inget mer inbokat för tillfället:-)

Till sist, när ska du träna nästa gång, och vad gör du då?

Nu ska jag upp och köra ett tabata pass, det är ett uppskattat pass å det är alltid roligt.

Tack för att jag fick störa dig, vi syns snart på utbildningen.

Inga problem. Ja, det ser jag fram emot :-)